На сайце ААТ "ПРАМСУВЯЗЬ" грамадзяне, індывідуальныя прадпрымальнікі і юрыдычныя асобы могуць накіраваць электронны зварот на адрас нашага прадпрыемства. Рэалізаваць дадзеную магчымасць можна шляхам запаўнення формы для электронных зваротаў, распрацаванай у адпаведнасці з патрабаваннямі Закона Рэспублікі Беларусь " Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб"
АБ ЗМЯНЕННІ ПАРАДКУ ПАДАЧЫ ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТАЎ
З 2 студзеня 2023 г. у сувязі з уступленнем змяненняў у Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (у рэд. Закона Рэспублікі Беларусь ад 28.06.2022 № 176-З) змяняецца парадак падачы электронных зваротаў.
Фізічныя і юрыдычныя асобы рэалізуюць права на падачу электронных зваротаў толькі праз дзяржаўную адзіную (інтэграваную) рэспубліканскую інфармацыйную сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (обращения.бел).
У грамадзян, іх прадстаўнікоў або юрыдычных асоб не будуць браць згоду на прадстаўленне звестак аб іх зваротах вышэйстаячым арганізацыям, іншым дзяржорганам і дзяржарганізацыям, калі гэтыя звесткі спатрэбяцца для разгляду зваротаў (абз. 4, 5 п.16 арт. 1 Закона N 176-З).
Электронны зварот пакінуць без разгляду, калі ў ім:
-
выкладаецца сутнасць з дапамогай спасылак на інтэрнэт-рэсурсы;
-
утрымліваецца нечытэльны тэкст;
- ўжываюцца нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы (абз. 11 п.16 арт. 1 Закона N 176-З).
На электронны зварот дадуць пісьмовы адказ (накіруюць пісьмовае апавяшчэнне), толькі калі пра гэта папросіць заяўнік (абз. 13 п.16 арт. 1 Закона N 176-З).
ЭЛЕКТРОННЫ ЗВАРОТ ГРАМАДЗЯНІНА І ІП
Электронны зварот грамадзяніна і індывідуальнага прадпрымальніка ў абавязковым парадку павінна ўтрымліваць:
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку альбо ініцыялы грамадзяніна;
- адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
- выклад сутнасці звароту;
- адрас электроннай пошты грамадзяніна.
ЭЛЕКТРОННЫ ЗВАРОТ ЮРЫДЫЧНАЙ АСОБЫ
Электронны зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку павінна ўтрымліваць:
- поўнае найменне юрыдычнай асобы;
- месца знаходжання юрыдычнай асобы;
- выклад сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку асобы, ўпаўнаважанага падпісваць звароты;
- адрас электроннай пошты юрыдычнай асобы.
Да электронных зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы. Да электронных зваротаў могуць прыкладацца дакументы аб выніках папярэдняга разгляду зваротаў і іншых дакументы і (або) звесткі, неабходныя для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.
Дапушчальнымі фарматамі прымацоўваюцца дакументаў і (або) звестак у электронным выглядзе з'яўляюцца фармат пераноснага дакумента/(ПДФ/а), офіс адкрытага XML (docx) з двайны фармат з разметкай (док), фарматаваны тэкст (rtf), тэкставы файл (txt), як адкрыць дакумент фармаце (фармат odt), фармат архівавання і сціску дадзеных (ЗИП, РАР), png (партатыўная сеткавая графіка), Тэгавы фармат файла малюнка (у фармаце TIFF), сумесныя фатаграфіі групы экспертаў (у фармаце JPEG), сумесныя фатаграфіі групы (фармат JPG).
ПРАВІЛЫ ПАДАЧЫ ЭЛЕКТРОННАГА ПАВЕДАМЛЕННЯ
Электронны зварот выкладаецца на беларускай або рускай мовах.
Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):
- выкладзены не на беларускай або рускай мове;
- утрымліваюць часткова запоўненыя абавязковыя палі;
- ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца прачытанню;
- змяшчаюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
- падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, Грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, Крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, які вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў; утрымліваюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі ААТ " Прамсувязь";
- прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
- пададзены паўторны зварот, калі яно ўжо было разгледжана па сутнасці і ў ім не ўтрымліваюцца новыя абставіны, якія маюць значэнне для разгляду звароту па сутнасці; з заяўнікам спыненая перапіска
ПАРАДАК РАЗГЛЯДУ ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТАЎ:
- Электронны зварот выкладаецца на беларускай або рускай мовах.
- Электронныя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за 15 дзён з дня рэгістрацыі, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі - не пазней за 1 месяц.
- Калі для разгляду электроннага звароту па сутнасці неабходна ўказанне персанальных дадзеных заяўніка або іншых асоб, за выключэннем змяшчаюцца ў звароце, трэба звярнуцца з вуснай або пісьмовай зваротам.
Адказы (паведамленні) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронных зваротах. На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках, калі:
- заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;
- у электронным звароце паказаны адрас электроннай пошты, па якіх па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).
АДЗЫЎ ЭЛЕКТРОННАГА ЗВАРОТУ
Заяўнік мае права адклікаць свой зварот да разгляду па сутнасці. Адкліканне электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.
АБСКАРДЖАННЕ АДКАЗАЎ НА ЗВАРОТЫ
Адказ ААТ "ПРАМСУВЯЗЬ" на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці могуць быць абскарджаны ў вышэйстаячую арганізацыю. У выпадку, калі паступаюць электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў маюць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні кіраўніка дзяржаўнага органа ці іншай дзяржаўнай арганізацыі або асобы, ўпаўнаважанага ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (паведамленняў) заяўнікам.
У адпаведнасці з падпунктам 1.1 пункта 1 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 снежня 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб" (у рэд. ад 2014/11/13) звароты (прапановы, заявы, скаргі ) грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб (далей, калі не пазначана іншае) незалежна ад таго, у які дзяржаўны орган або іншую арганізацыю (далей, калі не пазначана іншае) яны паступілі, першапачаткова падлягаюць разгляду па сутнасці ў адпаведнасці з кампетэнцыяй:
у мясцовых выканаўчых і распарадчых органах, падпарадкаваных ім арганізацыях, тэрытарыяльных падраздзяленнях (органах) і арганізацыях, падпарадкаваных або якія ўваходзяць у склад (сістэму) рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання і дзяржаўных арганізацый, падпарадкаваных Ураду Рэспублікі Беларусь, іншым дзяржаўным органам, іншым арганізацыям, якія ажыццяўляюць сваю дзейнасць і размешчаны ў межах той адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі, на тэрыторыі якой узніклі пытанні, выкладзеныя ў звароту; у іншых арганізацыях, калі пытанні, выкладзеныя ў зваротах, адносяцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.
У выпадку цяжкасці ў афармленні электроннага звароту Вы можаце атрымаць кансультацыю ў канцылярыі па тэлефоне 8 (017) 292-72-71 (з панядзелка па чацвер з 8 да 16.50, у пятніцу з 8 да 16 гадзін, з абедзенным перапынкам з 12 да 12.40).